Co zabrać w długą podróż samochodem?
Chcemy, aby podróż była dla nas komfortowa...
Rdza to zmora każdego kierowcy. Może pojawić się zarówno w starszych, jak i nowszych samochodach. Nie ma na to reguły, ale można się przed tym uchronić. Jak zabezpieczyć auto przed korozją i przedłużyć tym samym jego żywotność? Gdzie może zaatakować i jak z nią walczyć?
Pierwszym krokiem, aby sprawdzić, czy pojawiły się świeże oznaki korozji, jest dokładne umycie pojazdu. Aby mieć pewność, że samochód jest starannie wyczyszczony, najlepiej udać się do to myjni samochodowej wysokociśnieniowej. Zwróć uwagę na wszelkie zakamarki, zwłaszcza podwozie.
Najbardziej podatne na rdze są obrzeża nadkoli, ponieważ zimą, woda z solą odprowadzana przez bieżnik osadza się na tym elemencie. Aby w tym miejscu powstała rdza, wystarczy już bardzo niewiele. Zaledwie uderzenie małego kamienia, w wyniku czego odpryskuje lakier oraz podkład - to wszystko wystarczy, aby zapoczątkować rdzę. Kolejnym nefralgicznym miejscem są dolne krawędzie drzwi i progi, które również narażone są na zajęcie przez rdzę. Jest to spowodowane ich niskim położeniem i przez to większym narażeniem na działanie środowiska oraz kamieni. Koniecznie musimy zwrócić uwagę na łączenia poszczególnych blach, które bywają podatne na utlenianie. Inne części również są zagrożone korozją, aczkolwiek nie w tak dużym stopniu, jak te wyżej wspomniane.
Z pewnością nie jest to proste zadanie, ale na rynku istnieje wiele firm, które mają w swojej ofercie specjalne preparaty, którymi opryskuje się drzwi, błotniki, nadkola i inne delikatne elementy. Substancje oparte są głównie na bazie wosku i oleju. Najbardziej efektywne jest wprowadzane preparatu do specjalnie przygotowanych otworów.
Producenci aut umieszczają w karoseriach dodatkowe otwory zabezpieczone plastikowymi zaślepkami, aby móc przez nie zaaplikować preparat przeciwkorozyjny. Musimy jednak pamiętać, że takie działania nie zawsze są skuteczne. Im auto jest starsze, tym mniejsze szanse, że uda nam się uniknąć rozpoczęcia procesu korozji i usunięcia rdzy.
Mniejszymi fragmentami korozji możemy zająć się sami, ale likwidację większych kawałków należy zlecić fachowcom. Oni już doskonale wiedzą, jak zabezpieczyć auto przed korozją i nie pozwolić, aby przeniosła się na inne elementy. Najpierw należy zeszlifować blachę, tak aby nie pozostały na niej kawałki rdzy. Następnie należy odtłuścić i odkurzyć z pozostałych opiłków szlifowane wcześniej miejsce. Malowane miejsce warto okleić taśmą i folią, aby zapobiec przedostania się rozprysków na zdrowy lakier. Zaczynamy od podkładu lakierniczego, który musi dokładnie wyschnąć, aby móc kontynuować dalsze etapy pracy. Zabieg kończymy malując dobranym lakierem naprawiane miejsce. Najczęściej lakiery w puszkach zawierają utwardzacz, przez co nie trzeba stosować kolejnej warstwy.
Bardzo ciężko jest usunąć korozję z samochodu. Kiedy już się pojawi, jest niemal niemożliwa do usunięcia. Najlepszym sposobem walki z korozją jest zapobieganie jej wystąpienia. Zmiana wyglądu to tylko jeden z wielu konsekwencji powstania korozji. Rdza może bezpośrednio wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy. Elementy pokryte substancją zachowują się nieprzewidywalnie, przez co zagrożenie kolizją jest większe. Jeżeli chcesz uchronić i zabezpieczyć auto przed korozją, musisz obserwować maszynę i zwracać uwagę na każdą powstałą zmianę. To pozwoli na szybko reakcję i wczesne zapobieganie rozpoczęcia procesu korozji.
Ręczne polerowanie samochodu to skuteczna metoda przywracania blasku lakieru oraz eliminowania...
Czytaj więcejZadaniem każdego posiadacza samochodu jest stosowanie się do wytycznych producenta odnośnie...
Czytaj więcejKażdy kierowca wie, że silnik nagrzewa się podczas swojej pracy. W normalnych warunkach...
Czytaj więcejChcemy, aby podróż była dla nas komfortowa...
W przypadku samochodów osobowych, których...
Planujesz wybrać się w zimową podróż do...