Co zabrać w długą podróż samochodem?
Chcemy, aby podróż była dla nas komfortowa...
Zadaniem każdego posiadacza samochodu jest stosowanie się do wytycznych producenta odnośnie okresowych wymian niektórych płynów oraz podzespołów. Wiele elementów pojazdów jest eksploatacyjne, co oznacza konieczność ich wymian. Doskonałym przykładem może być pasek rozrządu, którego żywotność również jest ograniczona, a zaniedbanie okresowych wymian może nieść za sobą bardzo przykre skutki. Właśnie dlatego w dzisiejszym artykule powiemy sobie nieco więcej na temat wymiany tego elementu. Zachęcamy Państwa do dalszej lektury.
Zdecydowana większość rozwiązań w zakresie budowy układów rozrządów w samochodach osobowych bazuje na pasku rozrządu. Oznacza to, że jest wielce prawdopodobne, że układ rozrządu w Państwa samochodzie jest właśnie zbudowany w ten sposób.
Występuje jednak alternatywne rozwiązanie, w którym pasek zastąpiony jest łańcuchem. W większości przypadków oznacza to, że rozrząd ma większą żywotność, lecz jego okresowa wymiana jest związana z wyższymi kosztami. Oba te typy mają swoje liczne zalety, jednak pasek nadal cieszy się bardzo dużą popularnością wśród konstruktorów i producentów.
Na początku warto zaznaczyć, że wymiana paska rozrządu jest często bardzo skomplikowanym i złożonymi zadaniem. W tym celu warto posiłkować się wiedzą, doświadczeniem oraz narzędziami specjalistów z tej dziedziny, dla których taka wymiana nie powinna stanowić większego problemu. Jeśli nie dysponujemy odpowiednim zapleczem, to unikajmy podejmowania się wymiany tego elementu.
Wymiana paska zależy od wielu kwestii. Na początku należy go zlokalizować pod maską, co w przypadku niektórych marek może wcale nie być takie oczywiste. Istnieją bowiem rozwiązania, gdzie rozrząd schowany jest między blokiem silnika, a przegrodą oddzielającą komorę jednostki napędowej oraz wnętrze pojazdu. W takich przypadkach konieczne jest wymontowanie całego zespołu napędowego, a do tego zadania konieczne będzie zastosowanie specjalnego podnośnika warsztatowego oraz wielu różnych, często zaawansowanych narzędzi.
W czasie samej wymiany powinniśmy pamiętać o tym, że pasek rozrządu powinien być wymieniany tylko wtedy, gdy wszystkie koła zębate zostały odpowiednio zablokowane. W przeciwnym razie, po uruchomieniu jednostki może dojść do zderzenia tłoków z zaworami, co całkowicie zniszczy nasz silnik.
Interwał wymian pasków rozrządu różni się w zależności od rodzaju paska, a także indywidualnych wytycznych producenta. Najczęściej mówi się o przedziale od 60, do nawet 90 tysięcy kilometrów między wymianami rozrządu lub okresem pięciu lat. Warto jednak zapoznać się z dokładnymi wytycznymi producenta i na nich opierać kalendarz wymian.
Jeśli szukacie Państwo dobrej jakości pasków rozrządu do swojego samochodu, to koniecznie zajrzyjcie pod adres https://www.ucando.pl/k/paski-rozrzadow/U0902, gdzie znajdziecie mnóstwo znakomitych części w bardzo korzystnych cenach. Zapraszamy również do zapoznania z pełną ofertą sklepu internetowego Ucando.pl.
Artykuł partnera
Ręczne polerowanie samochodu to skuteczna metoda przywracania blasku lakieru oraz eliminowania...
Czytaj więcejKażdy kierowca wie, że silnik nagrzewa się podczas swojej pracy. W normalnych warunkach...
Czytaj więcejWybranie odpowiedniego oleju silnikowego jest wyjątkowo istotne, ponieważ pełni on w...
Czytaj więcejChcemy, aby podróż była dla nas komfortowa...
W przypadku samochodów osobowych, których...
Planujesz wybrać się w zimową podróż do...